12 d’Octobre, diya d’a Hispanidat, mica a celebrar

O diya 12 d’Octobre en Espanya se celebra una festividat clamada Diya d’a Hispanidat, remerando lo descubrimiento d’America en 1492 por parti de Cristóbal Colón. Ta más inri, ye considerada como fiesta nacional espanyola.

Dito descubrimiento dará lugar a más de 500 anyos, dica hue, d’explotación, esferra y maltracto tanto d’as poblacions locals como d’os productos y recursos de dito continent. En o sieglo XVI estioron as minas de Potosí en Bolivia, actualment, as multinacionals foranas que continan aproveitando-sen d’o treballo y os recursos locals mientres, fueras de horadas excepcions, as elites se miran t’atro costau por o suyo propio esquimen.

Manimenos, Espanya va ubrir o grifo pero bien luego le ferían companya atras potencias como Portugal u o Reino Uniu. A conquista por Espanya d’America, aproveitando-se d’a superioridat melitar, as propias rivalidatz tribals entre indichenas y malotías traitas dende occident, ye o prencipio de más de 5 sieglos de “trestallo internacional d’o treballo”, que diría Eduardo Galeano, u o que ye o mesmo, Occident gana, Latinoamerica pierde. O herencio d’as conquistas imperialistas contina pervivindo actualment tal y como s’amuestra en os alteros rans de pobreza y a desigualdat social existents hue en os países d’o sud y centro d’America.

A tamás de tot ixo o 12 d’Octobre contina estando considerau como o Diya Nacional d’Espanya, una calendata an que sentir-se argüelloso d’estar espanyol, a lo menos seguntes ells, prou que sí. Desfiles melitars, puyadas de sinyals royo-gualdas… actos esperpenticos ta una calendata esperpentica.

Curiosament en Latinoamerica tamién ye una calendata remerada, ta bien seguntes as elites, que veyen en a conquista a traza an que o continent americano dentró en a historia y estió civilizau. Afortunadament, ta atras sectors d’a población o diya 12 ye una traza de reivindicar os dreitos y a dignidat indichena fendo actos contra la crudel y sanguinaria colonización imperialista y tot que’n conlevó: esclavismo, asesinatos, movimientos de poblacions… tot isto ta poder explotar os recursos naturals de cada zona y enriqueixer-se a costa d’o sufrimiento d’otri. Por isto nusatros no celebramos o Diya d’a Hispanidat y nian muito menos en somos argüellosos. No somos dispuestos a pasar por l’aro y continaremos terne que terne denunciando os feitos realizaus por l’imperialismo en cheneral y por l’Imperio Espanyol en particular, cada 12 d’Octobre.

12 d’Octobre, MICA A CELEBRAR

 

—————————————

El día 12 de Octubre en España tiene lugar una festividad denominada como Día de la Hispanidad, conmemorando el descubrimiento de América en 1492 por parte de Cristóbal Colón. Para más inri, está considerada como la fiesta nacional española.

Dicho descubrimiento dará lugar a más de 500 años, hasta nuestros días, de explotación, esquilmación y maltrato tanto de las poblaciones locales como de los productos y recursos de dicho continente. En el siglo XVI fueron las minas de Potosí en Bolivia, actualmente, las multinacionales extranjeras que siguen aprovechándose del trabajo y los recursos locales mientras, salvo honradas excepciones, las élites miran a otro lado por su propio beneficio.

No obstante, España abrió el grifo pero pronto sería acompañado de otras potencias como Portugal o el Reino Unido. La conquista por España de América , aprovechándose de la superioridad militar, las propias rivalidades tribales entre indígenas y enfermedades traídas desde occidente, da inicio a más de 5 siglos de “división internacional del trabajo”, que diría Eduardo Galeano, o lo que es lo mismo, Occidente gana, Latinoamérica pierde. La herencia de las conquistas imperialistas sigue perviviendo actualmente tal y como se demuestra en los altos niveles de pobreza y la desigualdad social existente en la actualidad en los países del sur y centro de América.

Pese a todo ello el 12 de Octubre sigue estando considerado como el Día Nacional de España, una fecha en la que sentirse orgulloso de ser español, al menos según ellos, claro. Desfiles militares, izados de banderas rojigualdas… actos esperpénticos para una fecha esperpéntica. Curiosamente en Latinoamérica también es una fecha recordada, para bien según las élites que ven en la conquista la manera en la que el continente americano entró en la historia y fue civilizado. Afortunadamente, para otros sectores de la población el día 12 es una manera de reivindicar los derechos y la dignidad indígena realizando actos contra la cruel y sanguinaria colonización imperialista y todo lo que ello conllevó: esclavismo, asesinatos, movimientos de poblaciones….todo ello para poder explotar los recursos naturales de cada zona y enriquecerse a costa del sufrimiento ajeno. Por ello nosotros no celebramos el Día de la Hispanidad y ni mucho menos estamos orgullosos de él. No estamos dispuestos a pasar por el aro y seguiremos día sí y día también denunciando los hechos realizados por el imperialismo en general y por el Imperio Español, en particular, cada 12 de Octubre.

12 de Octubre, NADA QUE CELEBRAR.

Aquesta entrada ha esta publicada en A Enrestida, Articlos d'opinión. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s