http://www.darreu.org/; http://nodo50.org/sofitu/
O 12 de Chinero Fer estió chuzgau en l’Audizenzia Nazional.Tres añadas dimpués de que Fer estase deteniu y acusau, a trabiés d’informes polizials y notizias en prensa, d’a comisión de 22 atentaus en Asturies l’Audienzia Nazional notifica que a fiscalía quiere prozesar a o militán asturiano por un presunto delito d’estragos terroristas con l’atenuante de tentatiba. Una demanda fiscal que i adibe 8 añadas de garchola.
Fernando G.R. s’enfrontinó o diya 12 de Chinero en Madrit a o chuizio arropau por as muestras de solidaridat en os zaguers actos suzedius en Asturies ta demanda a libertat d’o choben independentista. Fernando plega de publicar “Amarraza. 102 dies baxu a llei antiterrorista” an que relata tot lo ocurriu dende intes antis d’a suya detención, a resta, s’eszenificó o lunes 12 en o chuzgau.
A demanda d’o fiscal ye de 8 añadas de prisión por un presunto delito d’estragos terroristas con l’atenuante de tentatiba, lo cual desfa parti d’o montache meyatico-polizial que Fer padexió dende a suya detenzión, por a cual le acusaban de colaborazión con diferens bandas armadas y 22 atentaus perpetuaus en Asturies as añadas anteriors.
Os antezedens: 102 diyas de garchola
Fer estio engarcholau en a maitinada d’o 12 y 13 de Setiembre de 2005 baixo l’acusazión de atentau. Dos diyas dimpués de que a policía reprimise duramen una conzentrazión contra o razismo en Cangues d’Onís, y en metat d’un proceso d’esichenzia de responsabilidaz a Delegazión d’o Gubierno por lo ocurriu dende amplos sectors políticos y meyos de comunicazión asturianos.
A Fer se le aplicó a Lei Antiterrorista. Estió sometiu a incomunicación a 500 km de casa suya, le negón a clamada de teléfono y l’asistenzia d’a suya abogada. A policía no fazió publico o suyo estau de salut y os motivos d’a suya detenzión. Dica o diya 15 de Setiembre no bi avió noticias. Ixe maitín Delegazión de gobierno informó d’as acusazions que recayeban sobre Fer: yera a colocazión de bombas en siedes de partius y istituzions publicas, y le incriminaban como “prenzipal organizador de mobilizazions y actos de refirme a l’entremau d’o MLNV y de ETA, estando o prenzipal replegador de todas as collas radicals asturianas afins a la zitada organizazión terrorista”. Mesmo por meyo d’informazions polizials amaneixidas en prensa se le prebaba de bincular a l’IRA.
A fer se l’acusaba d’a colacazión de 22 artefactos explosivos dende 2001 en diferens puestos d’Asturies, belunos d’ellos colocaus simultaneamén.
O clima meyatico dictaminó a suya condena d’antemano en a prensa, con datos personal y fotografías incluyidas. Y a criminalizazión d’a cucha asturiana.
Pero con tot y con ixo bi abió una gran campaña de refirme d’a poblazión asturiana durante 3 meses y meyos, con conciertos y actos a l’arreu de tot Asturies; antimás plegadas de refirme dende muitos puestos de l’Estau. A campaña Fer llibertá! Estió una campaña que reclamaba a libertat inmediata, que denunciaba a biolazión d’os dreitos, a lei Antiterrorista, y a criminalizazión meyatica d’a cucha asturianista. S’exichiba o levantamiento d’o secreto d’o sumario, a garantía de presunzión d’inonzenzia y o suyo traslau enta Asturies.